آموزشی, خرید موتور های کراس

چرا موتور کراس چراغ ندارد؟

چرا موتور کراس چراغ ندارد

چرا موتور کراس چراغ ندارد (راهنمای کامل)

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا موتور کراس چراغ ندارد؟ مگر چراغ برای رانندگی ایمن و امنیت موتور سوار لازم نیست؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. موتور کراس برای رانندگی در پیست طراحی شده است و به همین دلیل تفاوت‌هایی با موتورسیکلت‌های معمولی دارد. با ما همراه باشید تا در مورد موتور کراس بدون چراغ با شما صحبت کنیم.

موتور کراس بدون چراغ

موتور کراس ها با هدف استفاده در پیست های آفرود طراحی شده اند. سبک بودن، شتاب و سرعت بالا در این موتور ها از اهمیت بالایی بر خوردار است. یکی از دلایلی که موتور کراس‌ بدون چراغ طراحی می شود سبک بودن موتور برای افزایش سرعت است. در حقیقت برای بالا رفتن کارایی و عملکرد هر چه بهتر، فاقد هرگونه چراغ جلو، عقب، راهنما، باتری و وسایلی از این دست هستند.

خبر خوب اینکه موتور کراس ها  قابلیت نصب چراغ را دارند و اگر به سواری در دل تاریکی شب، کوهستان و جاده علاقه دارید حتما به خرید نور و چراغ برای موتور خود نیاز دارید که به راحتی می توانید نصب کنید.

دلایل عدم وجود چراغ در موتور کراس

تلاش برای طراحی و ساخت موتور کراس به گونه‌ای که سبک باشد و امکان انجام حرکات نمایشی و سریع با آن ممکن باشد، چالش اصلی شرکت‌های سازنده موتور کراس است. حذف چراغ یکی از اقداماتی است که برای رسیدن به این اهداف انجام شده است. در ادامه این بخش به بررسی دلایل اصلی اینکه چرا موتور کراس چراغ ندارد می‌پردازیم.

دلایل نداشتن چراغ در موتور کراس

6 دلیل عدم وجود چراغ در موتور کراس

  • کاهش وزن موتور کراس

یکی از مهمترین اهداف در طراحی موتور کراس، سبک بودن آن است. چراغ‌ها، باتری و سیم‌کشی وزن اضافی به موتور اضافه می‌کنند که می‌تواند بر عملکرد و چابکی موتور کراس در پیست مسابقه و در پرش‌ها تاثیر منفی بگذارد. حذف این قطعات تا حد زیادی به سبک شدن موتور کراس کمک می‌کند.

  • کاهش پیچیدگی

حذف چراغ‌ها و سیستم برق، موتور را ساده‌تر می‌کند و نیاز به تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد. این امر برای موتورسواران که در طول مسابقه بارها زمین می‌خورند و ممکن است به موتور آسیب برسد، حائز اهمیت است. به همین دلیل موتور کراس بدون چراغ به گزینه مناسب‌تری برای استفاده در پیست تبدیل می‌شود.

  • عدم نیاز

یکی از مهمترین دلایلی که چرا موتور کراس چراغ ندارد، این است که معمولا مسابقات موتور کراس در روز برگزار می‌شوند. در این شرایط موتور کراس به سیستمی برای ایجاد نور و روشنایی نیاز ندارد. حتی اگر مسابقات در زمان شب نیز برگزار شود، با استفاده از پرژکتورهایی نور کافی برای موتورسواری امن در فضا ایجاد می‌شود.

  • ایمنی

در برخی موارد، وجود چراغ‌ها می‌تواند خطرناک باشد. به عنوان مثال، ممکن است هنگام پرش چراغ‌ها به زمین برخورد کند، بشکند و منجر به آسیب دیدن موتور سوار بشود.

  • تمرکز بر عملکرد

موتورهای کراس برای سرعت، قدرت و چابکی طراحی شده‌اند. وجود چراغ‌ها می‌تواند از این تمرکز بکاهد و بر عملکرد موتور تأثیر منفی بگذارد.

  • قوانین

یکی دیگر از دلایلی که چرا موتور کراس چراغ ندارد این است که در بسیاری از مسابقات موتور کراس، استفاده از چراغ‌ ممنوع است. این امر به منظور حفظ برابری بین موتورسواران و جلوگیری از وزن اضافه غیرضروری انجام می‌شود.

موتور کراس بدون چراغ

معایت موتور کراس بدون چراغ

معایب عدم وجود چراغ در موتور کراس

با وجود مزایای متعددی که عدم وجود چراغ در موتورهای کراس دارد، این موضوع می‌تواند معایبی نیز به همراه داشته باشد.

  • محدودیت استفاده به ساعات روشنایی روز

موتورسواران نمی‌توانند در شب یا در شرایط کم نور از موتور کراس خود استفاده کنند. با این حال، همانطور که گفته شد در پیست‌ها این مشکل برطرف شده است و جای نگرانی در این مورد نیست.

  • خطرات رانندگی در جاده‌های عمومی

استفاده از موتور کراس در جاده‌های عمومی به دلیل عدم وجود چراغ‌های جلو و عقب، راهنما و سایر تجهیزات ایمنی، خطرناک است.

برای رفع معایب موتور کراس بدون چراغ، برخی از موتورسواران از چراغ‌های قابل نصب موقت استفاده می‌کنند که می‌توانند در مواقع ضروری به موتور وصل شوند. همچنین، برخی از موتور کراس‌ها به طور پیش‌فرض به چراغ‌های LED کم‌مصرف مجهز شده‌اند که وزن و پیچیدگی ناچیزی به موتور اضافه می‌کنند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در مورد اینکه چرا موتور کراس چراغ ندارد و دلایل آن صحبت کنیم. همانطور که گفته شد سبک بودن موتور کراس و جلوگیری از آسیب‌های اضافی آن هنگام زمین خوردن در طی مسابقات و پرش‌ها عامل مهمی است. به همین دلیل چراغ‌ها و سیستم‌های وابسطه توسط شرکت‌های سازنده حذف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *