آموزشی

راهنمای خرید موتور کراس

راهنمای خرید موتور کراس

حتما مدتی است که این پرسش ذهن شما را درگیر کرده است: چه موتور کراسی بخرم؟ تنوع بالای موتورهای کراس انتخاب را سخت می کند و بسیاری را نیازمند به راهنمای خرید موتور کراس می کند. ما در این مقاله به معرفی بهترین برندهای موتور کراس پرداخته ایم و سعی کرده ایم به شیوه ای روان و کاربردی، تفاوت موتور کراس دو زمانه و چهار زمانه را توضیح دهیم. همچنین اگر هم نیم نگاهی به موتورهای مینی کراس دارید. می توانید قیمت و مشخصات این موتورها را اینجا 👈 انواع موتور های مینی کراس 👉 ببینید و درباره آن ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

راهنمای خرید موتور کراس (چه موتور کراسی بخرم؟)

در این راهنمای خرید موتور کراس، چند برند شناخته شده را پیشنهاد می دهیم که طی سال ها آزمون و خطا به بهترین کیفیت دست پیدا کرده اند. هر یک از این سری موتورهای کراس با استانداردهای جهانی مطابقت دارند و در مسابقات گوناگون و انواع جاده ها رانده می شوند. در ادامه برای شما راهنمای خرید انواع موتور کراس در ایران را آورده ایم، تا به سوال پر تکرار شما که چه موتور کراسی بخرم؟ به طور کامل پاسخ دهیم.

موتور کراس کی تی ام (ktm)

ویژگی های موتور کراس کی تی ام

موتور کراس کی تی ام (KTM)

اگر بپرسید: «برای مناسب ترین عملکرد پرش با موتور چه موتور کراسی بخرم؟»، پاسخ شما موتور کی تی ام است. این موتورها از یک موتور چهار زمانه بسیار قوی استفاده می کنند و سیستم تعلیق خارق العاده ای دارند که تجربه راندن آن ها را دلپذیر و امن می کند. موتورهای KTM بسیار سبک طراحی شده اند اما در عین سبکی، از استحکامی مناسب برای آفرود برخوردار هستند. صاحب نظران بر این باور هستند که بین سری موتورهای کی تی ام، به ندرت می توان مدلی ناکارآمد پیدا کرد. می توانید برای آگاهی کامل از موتور های دو زمانه و چهار زمانه این مقاله تفاوت موتور دو زمانه و چهار زمانه را مطالعه کنید.

برای آگاهی کامل از قیمت و مشخصات موتور کی تی ام کلیک کنید

🔻

ویژگی های موتور کی تی ام

بالاترین سرعت: 123 مایل بر ساعت

حدود وزن: 100 کیلوگرم

در این جدول به هر یک از ویژگی های سری موتورهای کی تی ام امتیازی از 1 تا 10 اختصاص داده شده است. این امتیازها با یکدیگر متناسب اند؛ یعنی از مقایسه ی هر برند با دیگری به دست آمده اند و اگر موتوری امتیاز پایینی داشته باشد، یعنی نسبت به بقیه موتورها قدرت پایین تری دارد.

 

مقاومت ثبات و تعادل کنترل آسان طراحی قدرت موتور میانگین سرعت نهایت سرعت سبکی
9 8.5 8 9.5 90 8.5 9.5 8
موتور کراس کاوازاکی (Kawasaki)

ویژگی های موتور کراس کاوازاکی

موتور کراس کاوازاکی (Kawasaki)

موتورهای کراس کاوازاکی اولین موتورهایی بودند که سیستم کنترل کشش را به کار گرفتند. این سیستم اجازه هرزگردی به چرخ ها را نمی دهد. یعنی چرخ ها حتی تحت فشار بالا درجا نمی لغزند که این از انحراف از مسیر و همچنین استهلاک موتور جلوگیری می کند. از آن مهم تر، هیچ نیرویی هدر نمی رود؛ هدر رفتن نیرو در موتورهای کراس می تواند عملکرد آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

شما می توانید مشخصات کامل این موتور را اینجا موتور کراس کاوازاکی ببینید

یکی دیگر از ویژگی های محبوب موتور کراس کاوازاکی و موتور مینی کراس کاوازاکی ، انتقال برق بسیار قوی و منحصر به فرد آن ها است. ترکیب این ویژگی ها با یکدیگر، ثبات موتور کراس و عملکرد کلی آن را بهبود می بخشد.

ویژگی های موتور کاوازاکی

بالاترین سرعت: 80-85 مایل بر ساعت

حدود وزن: 110 کیلوگرم

در این جدول به هر یک از ویژگی های سری موتورهای کاوازاکی امتیازی از 1 تا 10 اختصاص داده شده است:

مقاومت ثبات و تعادل کنترل آسان طراحی قدرت موتور میانگین سرعت نهایت سرعت سبکی
8.5 8 7.5 8 8.5 8 9 8.5

موتور کراس کایو (Kayo)

موتورهای کایو نمونه های ارزان تر موجود در بازار هستند. اگر می پرسید: «برای فرزندم چه موتور کراسی بخرم؟» می توانیم این موتور را به ما پیشنهاد دهیم. طراحی و هدایت پذیری آسان آن، موتور کایو را انتخابی مناسب برای افراد تازه کار است که قصد موتورسواری در مسیرهای بدون چالش را دارند. یکی دیگر از مزایای خرید این موتور این است که قطعات یدکی آن به سادگی یافت می شوند.

ویژگی ها و مشخصات موتور کراس کایو Kayo

بالاترین سرعت: 70-80 مایل بر ساعت

حدود وزن: 75 کیلوگرم

در این جدول به هر یک از ویژگی های سری موتورهای کایو امتیازی از 1 تا 10 اختصاص داده شده است:

مقاومت ثبات و تعادل کنترل آسان طراحی قدرت موتور میانگین سرعت نهایت سرعت سبکی
7.5 7 7 7.5 7.5 7 8 7

موتور دایچی (Daiichi)

برند دایچی همواره سعی کرده با نوآوری و استفاده از تکنولوژی های تازه، کیفیت موتورهای کراس و موتورهای مینی کراس دایچی خود را بالا ببرد. موتورهای کراس دایچی گیربکس پنج سرعته و موتور چهار زمانه دارند و در پیست های ناهموار، هیچ مانعی جلودارشان نیست. این موتورها قدرت بالایی دارند و مانند موتورهای کایو می توانند انتخاب مناسبی برای افراد کم تجربه تر باشند.

ویژگی های موتور دایچی

در این جدول به هر یک از ویژگی های سری موتورهای دایچی امتیازی از 1 تا 10 اختصاص داده شده است:

مقاومت ثبات و تعادل کنترل آسان طراحی قدرت موتور میانگین سرعت نهایت سرعت سبکی
7 6.5 6.5 7 7 6.5 7.5 6.5

موتور هوندا (Honda)

سیستم تعلیق عالی، ترمزهای درجه یک، کیفیت مثال زدنی قطعات و مقاومت در برابر ضربه از خصوصیات برجسته موتورهای کراس هوندا هستند. شرکت هوندا طی سال ها کیفیت موتورهای کراس خود را ثابت کرده است و کمتر کسی هست که از کیفیت این سری موتورهای کراس ناراضی باشد.

ویژگی های موتور هوندا

بالاترین سرعت: 75 مایل بر ساعت

حدود وزن: 100-110 کیلوگرم

در این جدول به هر یک از ویژگی های سری موتورهای هوندا امتیازی از 1 تا 10 اختصاص داده شده است:

مقاومت ثبات و تعادل کنترل آسان طراحی قدرت موتور میانگین سرعت نهایت سرعت سبکی
8 7.5 8 8.5 8 7.5 9 7.5
چه موتور کراسی بخرم؟ (بهترین برند)

بهترین نوع موتور کراس در راهنمای خرید موتور

بهترین برند موتور در راهنمای خرید موتور کراس

حالا که با بهترین برندهای موتور کراس آشنا شدید، وقت آن است که برای راهنمای خرید موتور کراس  ویژگی های هر یک را با هم مقایسه کنید. پیش تر برای هر موتور جدولی ارائه کردیم که در آن برای هر ویژگی، امتیازی در نظر گرفته شده بود. در اینجا این جدول ها را کنار هم قرار می دهیم تا تشخیص بهترین موتور آفرود برای شما آسان تر شود. تا در نهایت به پاسخ سوال چه موتور کراسی بخرم؟ بیشتر نزدیک شوید.

برند موتور مقاومت ثبات و تعادل کنترل آسان طراحی قدرت موتور میانگین سرعت نهایت سرعت سبکی مجموع امتیاز
کی تی ام 9 8.5 8 9.5 9 8.5 9.5 8 70
کاوازاکی 8.5 8 7.5 8 8.5 8 9 8.5 66
کایو 7.5 7 7 7.5 7 7 8 7 58
دایچی 7 6.5 6.5 7 7 6.5 7.5 6.5 54.5
هوندا 8 7.5 8 8.5 8 7.5 9 7.5 64

با توجه به این مقایسه موتورهای جاده خاکی می توانیم نتیجه بگیریم که عملکرد موتور کراس KTM نسبت به بقیه برندها بهتر است. موتورهای کاوازاکی و هوندا رقابت نزدیکی با هم دارند و در این برند کاوازاکی با ترکیب تکنولوژی ژاپنی و آمریکایی، چند قدم جلوتر است. موتورهای کایو و دایچی شباهت بسیاری به هم دارند و پس از سه برند موتور آفرود دیگر، می توانند در کنار هم در جایگاه سوم قرار بگیرند. باید توجه داشته باشید که تمام این موتورها مطابق با بالاترین استانداردها طراحی و ساخته می شوند و هر کدام به نوعی بهترین موتور جاده خاکی هستند.

برای راهنمای کامل بهترین برند های موتور کراس دنیا کلیک کنید.

چکیده راهنمای خرید موتور کراس

احتمالا پس از مطالعه ی این راهنمای خرید موتور کراس با دید روشن تری نسبت به برندهای برتر خرید خود را انجام می دهید. همچنین با آگاهی نسبت به تفاوت موتور چهار زمانه و موتور دو زمانه، می توانید مورد را نیز حین انتخاب موتور کراس در نظر بگیرید. تمام موتورهای معرفی شده در این راهنما از بالاترین کیفیت برخوردار هستند و هر کدام از آن ها می توانند پاسخ پرسش «چه موتور کراسی بخرم؟» باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *