آموزشی

بهترین موتور سواران دنیا چه کسانی هستند؟

بهترین موتور سواران تاریخ

قهرمانان موتور کراس از ابتدا تا به امروز

اگر از دوست دارن موتور کراس بوده باشید حتما برای شما این سوال پیش امده است که بهترین موتور سواران دنیا یا به اصطاح قهرمانان موتور کراس چه کسانی هستند. در این مقاله قصد داریم تا بزرگ ترین ستاره های دنیای موتور کراس را برای شما نام ببریم اما تقریبا می توان گفت غیر ممکن است که فهرستی قطعی از بهترین موتور سواران جهان تهیه کنیم. چرا ؟

👈برای دیدن انواع لباس موتور سواری بر روی لینک کلیک کنید👉

آیا فهرست قطعی از موتور بهترین موتورسواران دنیا وجود دارد؟

با وجود اینکه لیست 5 موتورسوار برتر تاریخ بر اساس تعداد قهرمانی‌ها تنظیم شده است، اما باید به این نکته توجه کرد که این لیست نمی‌تواند به طور کامل برتری یک موتورسوار را نشان دهد.عواملی مانند آسیب دیدگی، استعداد، عصر موتورسواری، نوع موتورسیکلت و شرایط مسابقه نیز می‌توانند در عملکرد موتورسواران تاثیرگذار باشند.

به عنوان مثال، ممکن است موتورسواری که در رتبه دوم لیست قرار دارد، از نظر تعداد قهرمانی‌ها به رتبه اول نزدیک باشد، اما به دلیل آسیب دیدگی، از ادامه فعالیت بازمانده باشد.یا ممکن است موتورسواری در یک طیف خاص مانند موتورسواری آفرود، عملکردی فوق‌العاده داشته باشد و در لیست 10 موتورسوار برتر تاریخ قرار نگیرد، حتی اگر تعداد قهرمانی‌های او به اندازه سایر موتورسواران نباشد.در نهایت، انتخاب5 موتورسوار برتر تاریخ تا حدودی سلیقه‌ای است و به معیارهای مختلفی بستگی دارد.نکته مهم این است که به تمام جوانب امر توجه کنیم و فقط به تعداد قهرمانی‌ها اکتفا نکنیم.

با این نگاه، می‌توان لیست پنج تن از بهترین موتور سواران دنیا را به گونه‌ای تنظیم کرد که در آن شاهد حضور موتورسواران با استعداد و شایسته از دوره‌های مختلف باشیم.بنابراین عنوان را بهتراست این گونه بنویسیم به معرفی 5 تا ازبهترین موتور سواران تمام دوران خوش آمدید. هر کدام از این افراد تاثیر شگرفی بر روی موتور کراس داشته اند.

شماره 1: جیمز استوارت | اسطوره‌ای با لقب “بابا” و رکورد “سریع‌ترین مرد روی سیاره”

جیمز استوارت، که بیشتر با لقب “بابا” شناخته می‌شود، یکی از شناخته‌شده‌ترین و هیجان‌انگیزترین چهره‌های موتور کراس در تاریخ است. این لقب به دلیل تجربه و سابقه طولانی او در این رشته ورزشی، شخصیت پدرانه و حمایت‌های او از موتور کراس سواران جوان به او داده شده است.

استوارت در سن 4 سالگی اولین مسابقه خود را داد و استعداد خارق‌العاده‌ای را از خود نشان داد. او در طول دوران حرفه‌ای خود افتخارات و عناوین متعددی را کسب کرده است که او را در لیست بزرگترین قهرمانان موتور کراس آورده است،

 

چرا اسم جیمز استورات جزو لیست بهترین موتور سواران دنیا است ؟

  • 5 بار قهرمانی جهان
  • 2 بار قهرمانی جهان
  • برنده 72 گرند پری
  • دارای رکورد بیشترین تعداد پیروزی در گرند پری در کلاس MX1
  • برنده 3 بار جایزه بهترین موتور کراس سوار سال

استوارت به خاطر سبک رانندگی تهاجمی و مهارت‌های منحصر به فرد خود در موتور کراس شناخته می‌شود. او یکی از محبوب‌ترین موتور کراس سواران در جهان است و الهام‌بخش بسیاری از جوانان برای ورود به این رشته ورزشی شده است.جالب است بدانید یکی از حرکات معروف استوارت، “Bubba Scrub” نام دارد که یک مانور فوق العاده از یک پرش برای عبور راحت تر از سوارکاران دیگر است. ؟

مردم در مورد استوارت این چنین می‌گویند:

“زمانی که در حال موتور سواری است غیر قابل توقف است.”

جیمز استوارت یکی از بهترین موتورسواران دنیا سواران تاریخ است و تاثیر ماندگاری بر این رشته ورزشی گذاشته است.

نظر شما چیست جیمز استورات بهترین موتور کراس سوار تاریخ دنیاست و شایسته این جایگاه است؟

شماره دو: ریکی کارمایکل اسطوره موتور کراس با 5 بار قهرمانی جهان

ریکی کارمایکل در لیست بزرگترین قهرمانان موتور کراس، با اعداد و ارقامی درخشان خودنمایی می‌کند. افتخارات و عناوین این اسطوره موتور کراس، گواه بر جایگاه بی‌بدیل او به عنوان یکی از بهترین موتورسواران این رشته ورزشی در جهان است.

جالب است بدانید که به دلیل تعداد بی‌شماری از پیروزی‌های ریکی کارمایکل، لقب G.O.A.T (بهترین تمام دوران) به او تعلق گرفته است.

کارمایکل که در سال 1979 متولد شد، پرافتخارترین موتور کراس سوار در تاریخ این ورزش است. او در طول یک دوره 11 ساله به عنوان مسلط‌ترین موتور کراس سوار بر روی زمین شناخته می‌شد. کارمایکل همچنین تنها موتورسواری است که تا به حال یک فصل بدون شکست را در مسابقات موتور کراس AMA (انجمن موتورسواران آمریکا) به پایان رسانده است همه این موارد باعث شده است تا نام او درمیان بهترین موتورسواران دنیا قرار بگیرد؟

ریکی کارمایکل موتور سوار

قهرمانان موتور کراس ریکی کارمایکل

شماره سه : باب هانا پادشاه سرعت موتور کراس ملقب به طوفان

باب هانا، پسری از کالیفرنیا، به دلیل سرعت خارق‌العاده‌اش در دنیای موتور کراس شناخته شد. به دلیل سرعت زیاد، لقب “طوفان” را به او دادند. جالب است بدانید که او در دوران حرفه‌ای خود بیشتر از هر موتورسوار دیگری از برند یاماها استفاده می‌کرد.هانا در 7 بار قهرمانی ملی آمریکا، 3 بار قهرمانی جهان و 48 پیروزی در گرند پری با موتورسیکلت‌های یاماها به پیروزی رسید.هانا نقش مهمی در توسعه و پیشرفت موتورسیکلت‌های یاماها ایفا کرد. پس از بازنشستگی از موتور کراس، هانا به عنوان سفیر یاماها به فعالیت خود ادامه داد.

شماره 4: استفان اورتز “پادشاه 125”

استفان اورتز، اسطوره بلژیکی دنیای موتور کراس، در سال 2006 در حالی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد که رکوردهای بی‌نظیری را به نام خود ثبت کرده بود.او با کسب 10 بار قهرمانی جهان در رده‌های مختلف، 101 پیروزی در مسابقات گرند پری و افتخاراتی نظیر عنوان “ورزشکار سال” بلژیک، به عنوان یکی ازبهترین موتورسواران تاریخ شناخته می‌شود.اورتز در طول دوران حرفه‌ای خود با مهارت، جسارت و تعهد خود، الهام‌بخش بسیاری از جوانان در سراسر جهان بود.اما خداحافظی اورتز به معنای پایان افسانه او نبود.

 

اگر در مورد انواع مسابقات موتور کراس در جهان کنجکاوی روی لینک زیر کلیک کن

🔻



استفان اورتز

استفان اورتز

شماره 5 :جرمی مک‌گراث ” پادشاه سوپر کراس”

تا به امروز، بسیاری از کارشناسان و طرفداران موتور کراس، او را بهترین موتورسوار تاریخ می‌دانند.شخصیت کاریزماتیک، تواضع و فروتنی اورتز در کنار افتخارات و دستاوردهای ورزشی او، نام او را برای همیشه در تاریخ موتور کراس ثبت خواهد کرد.

اورتز بدون شک یک اسطوره تکرارنشدنی است و یاد و خاطره او تا ابد در ذهن طرفداران موتور کراس زنده خواهد ماندجرمی مک‌گراث، زاده ۱۹ نوامبر ۱۹۷۱، غولِ دوست‌داشتنیِ دنیای موتور کراس و سوپرکراس است.

او با 7  قهرمانی، 72 پیروزی در سوپرکراس و رکوردهای بی‌نظیر دیگر، به عنوان یکی از بزرگترین موتورسواران تاریخ شناخته می‌شود.مک‌گراث در دوران حرفه‌ای خود با مهارت، جسارت و حرکات آکروباتیکِ خود، تماشاگران را به وجد می‌آورد و رقیبان را به خاک و خون می‌کشید.

علاوه بر افتخارات ورزشی، ارمی مک‌گراث به خاطر شخصیت دوست‌داشتنی، فروتنی و قلبی بزرگ، محبوبیت زیادی در بین طرفداران این رشته ورزشی دارد.او پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی در سال 2002، به عنوان مربی و مفسر ورزشی به فعالیت خود ادامه داد و همواره الهام‌بخش نسل‌های آینده موتورسواران بوده است.مک‌گراث در حال حاضر یک بنیاد خیریه را برای کمک به کودکان نیازمند اداره می‌کند.

نظر شما چیست آیا جرمی مک گراث یکی از قهرمانان موتور کراس است؟!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *