آموزشی, خرید موتور های کراس, راهنمای مینی کراس

تحمل وزن مینی کراس و موتور کراس

تحمل وزن موتور کراس

تحمل وزن موتور مینی کراس و موتور کراس چقدر است ؟

موتور کراس و مینی کراس به دلیل هیجان زیاد و آدرنالین که با این ورزش ترشح می شود برای موتورسوران محبوب است. با این حال هر موتور کراسی برای همه موتورسواران مناسب نیست. تحمل وزن موتور کراس و مینی کراس محدوده خاصی دارد و باعث می‌شود هر فرد تنها بتواند بین چند مدل، موتور کراس مناسب با وزن خود را انتخاب کند و درنتیجه به👈 خرید موتور کراس 👉بینجامد. در این مقاله به بررسی تمام فاکتورهای مهم تحمل وزن مینی کراس و موتور کراس می‌پردازیم.

عوامل اثرگذار بر روی وزن موتور کراس را بشناسید!

نظرات مختلف و متناقضی در مورد اینکه دقیقا چه چیزی باعث محدود شدن تحمل وزن مینی کراس و موتور کراس می‌شود، وجود دارد. با این حال سه عامل اصلی تعیین کننده این محدودیت وزنی است که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

شماره 1: سانتی متر مکعب

معمولا یک موتور کراس دو زمانه برای هر پوند (0.45 کیلوگرم) از وزن شما به یک سانتی متر مکعب (cc) توان نیاز دارد. در مورد وزن باید همیشه توان بیشتری برای موتور باقی بگذارید و سعی کنید طوری انتخاب کنید که بر اساس این فرمون مقدار cc موتور از وزنی که می‌تواند تحمل کند بیشتر باشد. اگر شما موتور کراس دو زمانه انتخاب می‌کنید باید 10 تا 25 درصد cc بیشتر با توجه به وزن خود باقی بگذارید.

به عنوان مثال یک موتور کراس 210 تا cc 250 برای یک موتور سوار تا 200 پوند (حدود 90 کیلوگرم) مناسب است. به عنوان یک قانون کلی یک موتور کراس 4 زمانه برای یک موتورسوار 200 پوندی باید حداقل cc 400 داشته باشد. بنابراین برای در نظر گرفتن مقدار تحمل وزن موتور کراس لازم است به اندازه cc هر موتور کراس توجه کنید، زیرا موتور برای پشتیبانی از شما در مسیرهای ناهموار و بالا رفتن از تپه‌ها به قدرت نیاز دارد و اگر مناسب وزن شما باشد کنترل کردن آن دشوار نیست.

شماره 2: دو زمانه در برابر چهار زمانه در تحمل وزن موتور کراس

موتور کراس و مینی کراس دارای موتورهایی هستند که می‌توانند از احتراق داخلی برای ایجاد نیروی لازم استفاده کنند. به سادگی می‌شود گفت یک موتور کراس دو زمانه می‌تواند کل فرآیند را در یک میل‌لنگ کامل کند، در حالی که یک موتور چهار زمانه نیاز به دو دور گردش موتور دارد.

موتورهای دو زمانه در مسیرهای باز سریعتر هستند، در حالی که موتور چهار زمانه برای تحمل وزن بالا بهتر هستند و در زمین‌های هموارتر عملکرد خوبی دارند. با این حال اکثر موتورسواران سنگین وزن تمایل به انتخاب یک موتور چهار زمانه دارند زیرا تحمل وزن موتور کراس بیشتر می‌شود، در حالی که شتاب گیری و افزایش سرعت آن در مقایسه با موتور دو زمانه ممکن است کمتر باشد.

تحمل وزن مینی کراس

تحمل وزن موتور کراس

 

شماره 3: وزن و قاب موتور تحمل وزن مینی کراس

وزن خود موتور و نوع قاب آن هم در تحمل وزن نهایی اثر دارند و جزو مواردی هستند که هنگام انتخاب باید به آن‌ها توجه کنید. همانقدر که محدوده تحمل وزن موتور کراس عملکرد موتورسواری شما را تعیین می‌کند، توزیع وزن هم در این روند نقش دارد. بیشتر موتور کراس‌ها از فولاد یا آلومینیوم ساخته شده‌اند، بنابراین اگر وزن بالایی دارید بهتر است از یک قاب فولادی برای تحمل وزن خود استفاده کنید.

وزن موتور کراس و مینی کراس و ظرفیت هر موتور چقدر است ؟

به صورت کلی یک موتور کراس می‌تواند تا 320 پوند وزن (حدودا 145 کیلوگرم) را تحمل کند. وزن موتور کراس با ظرفیت موتور 250 تا cc 450 برای اکثر افراد دارای وزن بالاتر از 250 پوند (110 کیلوگرم) مناسب است، در حالی که یک موتور کراس cc 250 انتخاب مناسبی برای افراد با وزن 150 تا 250 پوند (70 تا 110 کیلوگرم) است.

برای مطالعه راه های افزایش عمر موتور کراس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

🔻🔻

راه های افزایش عمر موتور کراس

با این حال یک فرد سنگین و با تجربه لازم است سراغ یک موتور با حجم بیش از cc 450 برود. اکثر موتورسواران سنگین وزن سیستم تعلیق موتور خود را برای افزایش تحمل وزن موتور کراس تغییر می‌دهند.

وزن موتور کراس و نقش آن در عملکرد موتورسوار

وزن خود موتور رابطه مستقیمی با عملکرد موتورسوار در حین رانندگی دارد. اگر وزن موتور پایین باشد، تحمل وزن موتور کراس هم پایین می‌آید و ممکن است مناسب وزن شما نباشد و به آرامی حرکت کند. معمولا یک موتورسوار سبک وزن عملکرد سریعتری در مقایسه با یک موتورسوار سنگین وزن دارد. بنابراین اگر وزن بالایی دارید یک موتور کراس چهار زمانه cc 450 میتواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد.

اگر مبتدی هستید و یا می‌خواهید یک مینی کراس برای فرزندتان انتخاب کنید، بهتر است بدانید که کنترل مینی کراس یا موتور کراس سبکتر راحت‌تر است. افراد بی‌تجربه اگر بخواهند سوار موتورهای سنگین شوند با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. یک مینی کراس cc 40 چهار زمانه انتخاب مناسبی برای کودکان است.

حدود 160 پوند تحمل وزن مینی کراس است و سرعت آن 20 مایل در ساعت است. به یاد داشته باشید که بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا موتور کراس یا مینی کراس مناسب شما هست یا نه، این است که سوار آن شوید. با آگاهی از مواردی که در این مقاله توضیح داده شد و سوار شدن بر روی موتور کراسی که  مدنظر دارید می‌توانید انتخاب مناسبی از جهت تحمل وزن موتور کراس هم داشته باشید. در جدول زیر به صورت خلاصه حجم موتور پیشنهادی برای هر محدوده وزنی آورده شده است.

حداکثر تحمل وزن (کیلوگرم) ظرفیت موتور (cc)
 72 ≥ cc 40
110- 70 cc 400 – cc 200
  110 ≤ cc 450

 

تحمل وزن موتور کراس

تحمل وزن موتور کراس

اما چه موتور کراسی برای شما ایده آل است ؟

نیازی نیست نگران مقدار تحمل وزن موتور کراس باشید، فارغ از وزنی که دارید، موتور کراس‌ها و مینی کراس‌ها وجود دارند تا امکان تجربه‌ای سرگرم‌کننده و هیجان‌آور را برای شما ایجاد کنند. چه بخواهید از موتور کراس در برنامه‌های آفرود استفاده کنید چه قصد موتورسواری در مسیرهای خارج شهر را داشته باشید، همیشه می‌توانید موتور کراس را مطابق وزن خود تنظیم کنید.

همانطور که در این مقاله توضیح داده شد اگر هنگام خرید موتور کراس یا مینی کراس با توجه به وزنی که دارید، انتخاب مناسبی داشته باشید تضمین می‌کنیم که هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. فقط این نکته را فراموش نکنید که اگر مبتدی هستید لازم است موتور کراس سبکتری انتخاب کنید. با توجه به آنچه در این مقاله در مورد تحمل وزن موتور کراس مطالعه کردید، انتخاب شما کدام نوع از موتور کراس است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *